CFO moet aandacht hebben voor 'nu'.
“Een goede CFO anticipeert op toekomstige ontwikkelingen” is het adagium. Maar zijn we hierdoor wel alert genoeg op wat er daadwerkelijk in de organisatie gebeurt. Wat er nu gebeurt?
CFO moet aandacht hebben voor 'nu'.
“Een goede CFO anticipeert op toekomstige ontwikkelingen” is het adagium. Maar zijn we hierdoor wel alert genoeg op wat er daadwerkelijk in de organisatie gebeurt. Wat er nu gebeurt?
CFO moet aandacht hebben voor 'nu'.
“Een goede CFO anticipeert op toekomstige ontwikkelingen” is het adagium. Maar zijn we hierdoor wel alert genoeg op wat er daadwerkelijk in de organisatie gebeurt. Wat er nu gebeurt?
Niets doen om iets te doen
Een gezegde uit China luidt: als je haast hebt, moet je gaan zitten. In het verlengde zou ik willen zeggen, als je een grote impuls voelt om iets te gaan doen, doe het dan juist niet.
Niets doen om iets te doen
Een gezegde uit China luidt: als je haast hebt, moet je gaan zitten. In het verlengde zou ik willen zeggen, als je een grote impuls voelt om iets te gaan doen, doe het dan juist niet.
Niets doen om iets te doen
Een gezegde uit China luidt: als je haast hebt, moet je gaan zitten. In het verlengde zou ik willen zeggen, als je een grote impuls voelt om iets te gaan doen, doe het dan juist niet.
"CEO's want coaching, because it is lonely at the top" 2013 Executive Coaching Survey, Miles Group
De kracht van routine
Vorige week sprak ik een relatie die een ontwikkeltraject had begeleid binnen zijn organisatie. Op mijn vraag hoe het daar mee ging, keek hij zorgelijk en antwoordde: ‘We zijn weer terug bij af’.
De kracht van routine
Vorige week sprak ik een relatie die een ontwikkeltraject had begeleid binnen zijn organisatie. Op mijn vraag hoe het daar mee ging, keek hij zorgelijk en antwoordde: ‘We zijn weer terug bij af’.
De kracht van routine
Vorige week sprak ik een relatie die een ontwikkeltraject had begeleid binnen zijn organisatie. Op mijn vraag hoe het daar mee ging, keek hij zorgelijk en antwoordde: ‘We zijn weer terug bij af’.
De kracht van routine
Vorige week sprak ik een relatie die een ontwikkeltraject had begeleid binnen zijn organisatie. Op mijn vraag hoe het daar mee ging, keek hij zorgelijk en antwoordde: ‘We zijn weer terug bij af’.
De waarde van aandacht
Als leider wil je resultaten behalen en groei creëren. Het liefst op de meest snelle en efficiënte manier. Je bepaalt de richting, gaat aan de slag en neemt actie bij een afwijking met de realiteit. Op weg naar het volgende plan, streef je van doel naar doel, van actie naar actie. Mijn hypothese: door gebrek aan persoonlijke aandacht, geen duurzame groei. Drie praktijkvoorbeelden.
De waarde van aandacht
Als leider wil je resultaten behalen en groei creëren. Het liefst op de meest snelle en efficiënte manier. Je bepaalt de richting, gaat aan de slag en neemt actie bij een afwijking met de realiteit. Op weg naar het volgende plan, streef je van doel naar doel, van actie naar actie. Mijn hypothese: door gebrek aan persoonlijke aandacht, geen duurzame groei. Drie praktijkvoorbeelden.
De waarde van aandacht
Als leider wil je resultaten behalen en groei creëren. Het liefst op de meest snelle en efficiënte manier. Je bepaalt de richting, gaat aan de slag en neemt actie bij een afwijking met de realiteit. Op weg naar het volgende plan, streef je van doel naar doel, van actie naar actie. Mijn hypothese: door gebrek aan persoonlijke aandacht, geen duurzame groei. Drie praktijkvoorbeelden.
De waarde van aandacht
Als leider wil je resultaten behalen en groei creëren. Het liefst op de meest snelle en efficiënte manier. Je bepaalt de richting, gaat aan de slag en neemt actie bij een afwijking met de realiteit. Op weg naar het volgende plan, streef je van doel naar doel, van actie naar actie. Mijn hypothese: door gebrek aan persoonlijke aandacht, geen duurzame groei. Drie praktijkvoorbeelden.
The Learning Dilemma
We willen organisaties die zichzelf voortdurend aanpassen aan de veranderende omgeving: lerende organisaties. Organisaties kunnen slechts leren als medewerkers leren en voortdurend ontwikkelen. Dus is er een structuur en cultuur nodig om hierin te stimuleren en motiveren. Zijn we er dan? Nee.
The Learning Dilemma
We willen organisaties die zichzelf voortdurend aanpassen aan de veranderende omgeving: lerende organisaties. Organisaties kunnen slechts leren als medewerkers leren en voortdurend ontwikkelen. Dus is er een structuur en cultuur nodig om hierin te stimuleren en motiveren. Zijn we er dan? Nee.
The Learning Dilemma
We willen organisaties die zichzelf voortdurend aanpassen aan de veranderende omgeving: lerende organisaties. Organisaties kunnen slechts leren als medewerkers leren en voortdurend ontwikkelen. Dus is er een structuur en cultuur nodig om hierin te stimuleren en motiveren. Zijn we er dan? Nee.
The Learning Dilemma
We willen organisaties die zichzelf voortdurend aanpassen aan de veranderende omgeving: lerende organisaties. Organisaties kunnen slechts leren als medewerkers leren en voortdurend ontwikkelen. Dus is er een structuur en cultuur nodig om hierin te stimuleren en motiveren. Zijn we er dan? Nee.
The Learning Dilemma
We willen organisaties die zichzelf voortdurend aanpassen aan de veranderende omgeving: lerende organisaties. Organisaties kunnen slechts leren als medewerkers leren en voortdurend ontwikkelen. Dus is er een structuur en cultuur nodig om hierin te stimuleren en motiveren. Zijn we er dan? Nee.
"CEO's want coaching, because it is lonely at the top" 2013 Executive Coaching Survey, Miles Group
Je kunt ook anders naar groei kijken. "Groei dat morgen de wereld een stukje beter maakt". Wat wil jij laten groeien?"
Groeikansen
We denken het alleen te kunnen, maar wil je vernieuwende oplossingen vinden voor terugkerende problemen, dan heb je andere inzichten nodig.
Groeikansen
We denken het alleen te kunnen, maar wil je vernieuwende oplossingen vinden voor terugkerende problemen, dan heb je andere inzichten nodig.
Groeikansen
We denken het alleen te kunnen, maar wil je vernieuwende oplossingen vinden voor terugkerende problemen, dan heb je andere inzichten nodig.
Groeikansen
We denken het alleen te kunnen, maar wil je vernieuwende oplossingen vinden voor terugkerende problemen, dan heb je andere inzichten nodig.
Groeikansen
We denken het alleen te kunnen, maar wil je vernieuwende oplossingen vinden voor terugkerende problemen, dan heb je andere inzichten nodig.
"CEO's want coaching, because it is lonely at the top" 2013 Executive Coaching Survey, Miles Group
'Nine dots' puzzel
In mijn blog Groeikansen noem ik de 'nine dots' puzzel. De kern van de oplossing is om buiten de kaders te denken die je jezelf hebt gegeven.
'Nine dots' puzzel
In mijn blog Groeikansen noem ik de 'nine dots' puzzel. De kern van de oplossing is om buiten de kaders te denken die je jezelf hebt gegeven.
'Nine dots' puzzel
In mijn blog Groeikansen noem ik de 'nine dots' puzzel. De kern van de oplossing is om buiten de kaders te denken die je jezelf hebt gegeven.
'Nine dots' puzzel
In mijn blog Groeikansen noem ik de 'nine dots' puzzel. De kern van de oplossing is om buiten de kaders te denken die je jezelf hebt gegeven.
'Nine dots' puzzel
In mijn blog Groeikansen noem ik de 'nine dots' puzzel. De kern van de oplossing is om buiten de kaders te denken die je jezelf hebt gegeven.
Wanneer de oplossing het probleem is
Je hebt een probleem, je werkt hard aan de oplossing maar er is geen vooruitgang. Of het nu gaat om persoonlijke verandering, binnen een team of binnen organisaties: soms lijkt het dat de gekozen oplossing het probleem alleen maar groter maakt.
Wanneer de oplossing het probleem is
Je hebt een probleem, je werkt hard aan de oplossing maar er is geen vooruitgang. Of het nu gaat om persoonlijke verandering, binnen een team of binnen organisaties: soms lijkt het dat de gekozen oplossing het probleem alleen maar groter maakt.
Wanneer de oplossing het probleem is
Je hebt een probleem, je werkt hard aan de oplossing maar er is geen vooruitgang. Of het nu gaat om persoonlijke verandering, binnen een team of binnen organisaties: soms lijkt het dat de gekozen oplossing het probleem alleen maar groter maakt.
Wanneer de oplossing het probleem is
Je hebt een probleem, je werkt hard aan de oplossing maar er is geen vooruitgang. Of het nu gaat om persoonlijke verandering, binnen een team of binnen organisaties: soms lijkt het dat de gekozen oplossing het probleem alleen maar groter maakt.
Wanneer de oplossing het probleem is
Je hebt een probleem, je werkt hard aan de oplossing maar er is geen vooruitgang. Of het nu gaat om persoonlijke verandering, binnen een team of binnen organisaties: soms lijkt het dat de gekozen oplossing het probleem alleen maar groter maakt.
Wanneer de oplossing het probleem is
Je hebt een probleem, je werkt hard aan de oplossing maar er is geen vooruitgang. Of het nu gaat om persoonlijke verandering, binnen een team of binnen organisaties: soms lijkt het dat de gekozen oplossing het probleem alleen maar groter maakt.
Rationeel of relationeel management?
Het nieuws stond de afgelopen periode vooral in het teken van de onderhandelingen tussen Griekenland en de andere Eurolanden. Standpunten die over en weer gaan, eisen en dreigingen. En dan vraag ik mij ook af in hoeverre de relatie tussen de onderhandelpartners en achterban van belang is voor een tevreden uitkomst. Gaat het hier om het managen van de ratio of van de relatie?
Rationeel of relationeel management?
Het nieuws stond de afgelopen periode vooral in het teken van de onderhandelingen tussen Griekenland en de andere Eurolanden. Standpunten die over en weer gaan, eisen en dreigingen. En dan vraag ik mij ook af in hoeverre de relatie tussen de onderhandelpartners en achterban van belang is voor een tevreden uitkomst. Gaat het hier om het managen van de ratio of van de relatie?
Rationeel of relationeel management?
Het nieuws stond de afgelopen periode vooral in het teken van de onderhandelingen tussen Griekenland en de andere Eurolanden. Standpunten die over en weer gaan, eisen en dreigingen. En dan vraag ik mij ook af in hoeverre de relatie tussen de onderhandelpartners en achterban van belang is voor een tevreden uitkomst. Gaat het hier om het managen van de ratio of van de relatie?
Rationeel of relationeel management?
Het nieuws stond de afgelopen periode vooral in het teken van de onderhandelingen tussen Griekenland en de andere Eurolanden. Standpunten die over en weer gaan, eisen en dreigingen. En dan vraag ik mij ook af in hoeverre de relatie tussen de onderhandelpartners en achterban van belang is voor een tevreden uitkomst. Gaat het hier om het managen van de ratio of van de relatie?
Help ik heb tijd te kort
Je bent op weg naar je werk met een strak plan wat je die dag wilt gaan doen. Onderweg word je al gebeld of je vandaag met spoed naar een offerte wilt kijken. Op het werk kom je er achter dat de cijfers voor de maandelijkse review nog niet gereed zijn, je zal toch echt zelf even mee moeten kijken. En iemand uit jouw team wil je graag vanmiddag met spoed spreken omdat de druk te groot is en hij deze stress niet aan kan. Aan het einde van de dag rijd je uitgeblust naar huis, niet eens meer bewust wat je die dag van plan was te doen. Herkenbaar?
Help ik heb tijd te kort
Je bent op weg naar je werk met een strak plan wat je die dag wilt gaan doen. Onderweg word je al gebeld of je vandaag met spoed naar een offerte wilt kijken. Op het werk kom je er achter dat de cijfers voor de maandelijkse review nog niet gereed zijn, je zal toch echt zelf even mee moeten kijken. En iemand uit jouw team wil je graag vanmiddag met spoed spreken omdat de druk te groot is en hij deze stress niet aan kan. Aan het einde van de dag rijd je uitgeblust naar huis, niet eens meer bewust wat je die dag van plan was te doen. Herkenbaar?
Help ik heb tijd te kort
Je bent op weg naar je werk met een strak plan wat je die dag wilt gaan doen. Onderweg word je al gebeld of je vandaag met spoed naar een offerte wilt kijken. Op het werk kom je er achter dat de cijfers voor de maandelijkse review nog niet gereed zijn, je zal toch echt zelf even mee moeten kijken. En iemand uit jouw team wil je graag vanmiddag met spoed spreken omdat de druk te groot is en hij deze stress niet aan kan. Aan het einde van de dag rijd je uitgeblust naar huis, niet eens meer bewust wat je die dag van plan was te doen. Herkenbaar?
Succes bij organisatieverandering
Afgelopen week werd ik door een nieuwe klant gevraagd om te begeleiden bij een verandertraject. Zij wilden een structurele aanpak voor leiderschapsontwikkeling in hun onderneming. Na doorvragen bleek dat ze enige tijd geleden gestart waren, maar de gewenste ontwikkeling was verder niet van de grond gekomen. Goede activiteiten en energie bij aanvang en nu is iedereen weer in zijn oude patroon teruggevallen. Of anders gezegd: operatie niet geslaagd, tijd en geld weggegooid.
Succes bij organisatieverandering
Afgelopen week werd ik door een nieuwe klant gevraagd om te begeleiden bij een verandertraject. Zij wilden een structurele aanpak voor leiderschapsontwikkeling in hun onderneming. Na doorvragen bleek dat ze enige tijd geleden gestart waren, maar de gewenste ontwikkeling was verder niet van de grond gekomen. Goede activiteiten en energie bij aanvang en nu is iedereen weer in zijn oude patroon teruggevallen. Of anders gezegd: operatie niet geslaagd, tijd en geld weggegooid.
Succes bij organisatieverandering
Afgelopen week werd ik door een nieuwe klant gevraagd om te begeleiden bij een verandertraject. Zij wilden een structurele aanpak voor leiderschapsontwikkeling in hun onderneming. Na doorvragen bleek dat ze enige tijd geleden gestart waren, maar de gewenste ontwikkeling was verder niet van de grond gekomen. Goede activiteiten en energie bij aanvang en nu is iedereen weer in zijn oude patroon teruggevallen. Of anders gezegd: operatie niet geslaagd, tijd en geld weggegooid.